fbpx

SEO copywriting – dlaczego jest ważny i jak go stosować?

mac-459196_1920

Czy pojęcie SEO copywriting jest Ci znane? Jeżeli piszesz tekst, który chcesz umieścić na Twojej stronie WWW, blogu czy innej witrynie, musisz wziąć je pod uwagę. Nie wystarczy już napisać ciekawy, merytoryczny tekst zgodnie z zasadami webwritingu. Ważne jest również to, aby tekst był dobrze pozycjonowany przez przeglądarkę Google. Do tego właśnie niezbędna jest wiedza na temat SEO oraz umiejętność zastosowania go w copywritingu. W tym artykule przedstawię co oznacza skrót SEO, pokażę narzędzia do wyszukania słów kluczowych, a także dowiesz się, gdzie powinieneś je umieszczać, aby tekst wyświetlał się wśród pierwszych wyników wyszukiwarki Google.

Co to jest SEO i dlaczego słowa kluczowe są tak ważne?

SEO to skrót od angielskiego formułowania Search Engine Optimalisation. Oznacza on pozycjonowanie stron i sklepów internetowych tak, aby wyświetlały się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, zaraz po linkach sponsorowanych – reklamie Google Ads. Do tego potrzebne są słowa kluczowe, czyli wyrazy lub sformułowania, które wpisuje internauta w wyszukiwarkę Google. Jeżeli wybierzesz te, które często pojawiają się w wynikach wyszukiwania oraz odpowiednio umieścisz je w tekście, Twój tekst ma większe szanse na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Gdzie szukać słów kluczowych niezbędnych w SEO copywritingu?

Do znajdowania słów wpisywanych w wyszukiwarkę Google służy wiele narzędzi. Pierwsze z nich to Planer Słów Kluczowych systemu reklamowego Google Ads. Choć został on stworzony do prowadzenia kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google, to za jego pomocą możesz znaleźć słowa, które pomogą Ci w pozycjonowaniu Twojej strony WWW.

Kolejnym narzędziem pomocnym w SEO copywritingu jest keywordtool.io. Dzięki niemu szybko i sprawnie znajdziesz tzw. długie ogony, czyli wielowyrazowe słowa kluczowe. Stanowi on alternatywę dla Planera Słów Kluczowych Google Ads. Działa na podstawie auto-uzupełnienia w wyszukiwarce Google. Co ważne, keywordtool.io znajduje długie ogony w oparciu o 193 domeny Google i 83 języki (w tym polski).

Warto zwrócić również uwagę na takie narzędzia, jak ubersuggest.com czy answerthepublic.com. Pierwszy z nich służy do szukania wielowyrazowych słów kluczowych. Ubersuggest swoje propozycje tworzy na podstawie np. języka odbiorców czy odmiany słów. Natomiast answerthepublic.com to kopalnia pomysłów na treści content marketingowe. Wpisując dany wyraz, taki jak np. czekolada, otrzymujesz zestawienia słów kluczowych w różnych kombinacjach.

SEO copywriting, czyli dobre rozmieszczenie słów kluczowych w Twoim tekście

Gdy już wiesz co to są słowa kluczowe i gdzie ich szukać, pora odpowiedzieć sobie na pytanie: W jakich miejscach powinny się znaleźć, aby spełniły swój cel? Oto, najważniejsze kwestie na które musisz zwrócić uwagę, aby Twój tekst był zgodny z zasadami SEO.

  • Po pierwsze pamiętaj, że słowa kluczowe muszą być w takiej kolejności, w jakiej są wpisywane w wyszukiwarkę. Jeżeli chcesz, aby użytkownicy znajdowali Cię po wpisaniu „sprzedaż tortów okolicznościowych” w tekście powinieneś trzymać się tej kolejności wyrazów a nie np. „torty okolicznościowe sprzedaż”.
  • Najlepiej gdy słowa kluczowe znajdują się dodatkowo w adresie Twojej strony WWW.
  • Twoje słowa kluczowe muszą znaleźć się w tytule tekstu oraz śródtytułach.
  • Ważne jest również to, aby znalazły się w leadzie, czyli tzw. wstępie. Dobrze, gdy dodatkowo umieścisz je na samym jego początku.
  • Słowo klucz powinno znajdować się również w tekście alternatywnym obrazka (alt tag). Wyświetla się on użytkownikowi, gdy grafika nie załaduję się na stronę WWW.

Pamiętaj również o tym, aby odmieniać słowa kluczowe i używać synonimów. Ciekawe jest również to, że możesz rozdzielać frazę kluczową znakami interpunkcyjnymi takimi, jak przecinek czy kropka. Ma to taką samą wartość dla wyszukiwarki.

Pisanie tekstu przyjaznego wyszukiwarkom nie jest wcale taką trudną sprawą. Musisz tylko pamiętać o przedstawionych przeze mnie kwestiach takich, jak dobór odpowiednich słów kluczy i umiejętne umiejscowienie ich w tekście. Jeżeli chcesz, aby Twój tekst był widoczny w internecie, stosuj zasady SEO copywritingu. Solidny research słów kluczowych i praktyka pisarska sprawią, że Twoje teksty nie tylko łatwo będzie się czytać, ale też łatwo znajdywać w wynikach wyszukiwania Google.

red. Monika Iwaniuk

Dodaj komentarz